0

Bažant Pohoda – Prípravy vrcholia

Desiata tlačová správa z festivalu Bažant Pohoda 2009

Prípravy na letný multižánrový festival Bažant Pohoda vrcholia. Na trenčianske letisko už prvé kamióny začínajú dovážať potrebný materiál, kosia sa trávnaté plochy a tím Agentúry Pohoda, finišujúci so všetkými detailami, sa už chystá na odchod do Trenčína, kde sa bude vyše týždňa budovať areál, ktorý vlani privítal denne vyše 30 tisíc návštevníkov.

„Už dozrel čas, kedy vyložene chcem, aby sme už boli na letisku. Chceme, aby sa už postupne začalo zhmotňovať to, na čom robíme celý rok a veľmi si prajem, aby to bolo pre všetkých príjemné,“ hovorí zakladateľ festivalu Michal Kaščák. „Napriek tomu, že nás čakajú hektické dni, verím, že zažijeme nádherné veci. Vieme, že celý tím sa teraz bude vídať málo, ale o to viac cítime, že sme si najbližšie.“

Tento rok teší organizátorov rekordný predpredaj vstupeniek, lákadlom je vyše 130 účinkujúcich, osem pódií, filmový Bažant Kinematograf, detský park, workshopy rôzneho druhu či adrenalínové atrakcie. Projekt Michala Kaščáka a Agentúry Pohoda odolal v prípravách na 13. ročník aj dennodenne spomínanej finančnej kríze. „O kríze sa hovorí všade okolo nás, festival je však pre mňa dlhodobým projektom a aj tento rok ideme svojou cestou,“ hovorí Michal.

Generálnym partnerom festivalu zostáva už ôsmy rok Zlatý Bažant, hlavnými partnermi O2 a Garnier, pribudli aj noví hlavní partneri – ČSOB a Tesco. K tomu takmer štyridsať partnerov, ktorí sa tiež veľkou mierou pričinili o to, aby si návštevníci užívali festival nielen s nabitým programom, ale aj kvalitnými službami, spríjemňujúcimi život na letisku.

Všetkých partnerov totiž dianie na festivale zaujíma a majú záujem o jeho každoročné skvalitnenie. Generálny a hlavní partneri nielenže zastrešili svojimi menami pódiá, no každý z nich pripravuje pre divákov aj benefity navyše. Zlatý Bažant sa napríklad podieľa na mimoriadnych vlakoch z Bratislavy do Trenčína a späť, donesie na letisko skvelú atrakciu Beer in the Sky, ale zastreší aj projekt Pite rozumne či výmenu pozbieraných prázdnych plastových pohárov za plný. Mobilný operátor O2 prinesie viacero technologických noviniek, jeho klienti budú mať počas festivalu zadarmo odosielanie SMS-iek do všetkých sietí, do mobilov si budú môcť stiahnuť festivalového sprievodcu alebo SMS reminder, ktorý im pripomenie naplánované koncerty, samozrejmosťou je aj nabíjačkáreň telefónov. Garnier dodá do spŕch, ktorých bude na festivale 120, voňavé šampóny a telové mlieko, návštevníkov bude chrániť opaľovacími krémami a postaví si aj relaxačnú oddychovo-skrášľovaciu zónu. ČSOB zastreší nielen open-air arénu, ale aj dve pódiá detského parku, pohostí návštevníkov otváracím prípitkom, či prinesie praktický bankomat. Ďalší nový partner – Tesco – dal meno druhému open-air stage a pre návštevníkov otvorí aj festivalový minimarket, ktorý v minulosti na letisku chýbal.

NAY Tanečný dom bude zase priestorom, kde sa v tanečných workshopoch stanú návštevníci učinkujúcimi. „Sme radi, že naši partneri sú partneri v pravom slova zmysle a spolu s nimi môžeme ponúknuť návštevníkom aj niečo viac, ako len samotný program,“ hovorí Veronika Vrabcová, styčný dôstojník Agentúry Pohoda a všetkých partnerov.

Festival sa snaží byť symbolom porozumenia medzi národmi a krajinami, preto je nesmierne príjemná aj spolupráca s takými inštitúciami ako Veľvyslanectvo Holandského kráľovstva, British Council, Kultúrny inštitút Maďarskej republiky či zastúpenie Európskej komisie na Slovensku.

Samozrejmosťou je aj špičkové zabezpečenie pódií, hlavné scény sú vybavené veľkoplošnými obrazovkami, ktoré divákom dotvárajú zážitok z vystúpení, technika, zvuk i nástrojové vybavenie najvyššej kvality sa rieši do najmenších detailov. Katarína Kintlerová v ostatných dňoch nespúšťa z ucha telefón, raz rieši ultramodernú LED obrazovku, vzápätí obyčajné klince. „Práve sme uzavreli všetky stany, ktoré na letisku využijeme. Len Celtima nám dodá 5.380 metrov štvorcových stanových priestorov, dohromady ich bude ešte viac,“ aktuálne oznamuje šéfka produkcie, starajúca sa o stavbu i vybavenie nielen všetkých ôsmych pódií, ale aj ďalších priestorov, slúžiacich návštevníkom festivalu.

Organizátori Bažant Pohody sa snažia zabezpečiť absolútny komfort aj učinkujúcim. V týchto dňoch sa podpisujú posledné kontrakty a podľa slov Jany Polnischovej je komunikácia s agentmi a manažmentom interpretov bezproblémová. „Z minulosti už vedia, že pre učinkujúcich sa snažíme urobiť všetko, čo je v našich silách a odozvy sú nesmierne príjemné. Neraz nám dávajú jasne najavo, ako sa na Bažant Pohodu tešia.“ Jana musí v tomto roku napríklad zvládnuť logistiku dvoch najväčších telies v histórii festivalu – 120-členného spoločného súboru britského Royal Choral Society s košickým Zborom sv. Cecílie pri Dóme sv. Alžbety a 76-členného spoločného orchestra Slovenského národného divadla a Maďarskej štátnej opery.

Všetkých zahraničných interpretov budú sprevádzať skúsení sprievodcovia, na festivale ich bude pracovať takmer päťdesiat. „Niektorí učinkujúci mali o našom festivale dobré referencie a rozhodli sa zostať u nás dlhšie. Sú takí, čo prídu už vo štvrtok a odídu až v nedeľu. Síce sa o nich musíme postarať, ale z takýchto starostí máme radosť,“ hovorí Katarína Tomášeková, ktorú pozná v Trenčíne a okolí hádam každý majiteľ ubytovacieho zariadenia. „Tento rok máme zaistených 1.334 postelí, o takmer tristo viac ako minulý rok.“

Sedemčlenný tím Agentúry Pohoda už v týchto dňoch rozšírili ďalší ľudia, ktorí sa starajú o kompletizáciu účasti neziskových organizácií, športové a adrenalínové atrakcie aj množstvo workshopov – výtvarných, literárnych, tanečných, ale aj s technologickým zameraním.

Ku komfortu festivalovníkov prispejú aj mimoriadne rýchliky Bažant Expres z Bratislavy a Interface Expres z Košíc a potom späť, autobusy od dopravnej agentúry Da.sk z trinástich slovenských a troch českých miest, či stanový hotel Kempingski s recepciou a budením hostí. Marris MuzikZoo pripraví stan, v ktorom si budú môcť hudobné talenty, ale aj tí bez hudobného sluchu vyskúšať rôzne nástroje, v Horalky Challenge Parku si na športových atrakciách zase otestujú telesné zdatnosti. Zoznam.sk prinesie nonstop internet, Slovenská pošta svoju mobilnú pobočku a špeciálne pohľadnice s odosielaním zdarma. „Novinkou bude napríklad raňajkový Zanussi stan, kde si budú môcť návštevníci odložiť jedlo do chladničiek, zohriať nápoje či dať si pripraviť sendviče, kávu alebo čaj,“ láka Katarína Krátka, finišujúca line-up výčapov piva a Kofoly, stánkov s rôznym mäsitým i vegetariánskym občerstvením, sladkými i slanými pochutinami, vinární, kaviarní aj čajovní.
Bažant Pohoda chce byť jednoducho chutná, farebná a osviežujúca ako zmrzlina, ktorá je leitmotívom tohtoročného festivalového vizuálu.

Mário Gešvantner PR manager
Agentúra Pohoda
mobil: +421 907 326 742
press@pohodafestival.sk

TV Spot Bažant Pohoda 2009

itsmartinsedlak

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *